SUPLEMENTACE

Optimalizace testosteronu

Začněte psát zde. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam sodales ipsum ut leo condimentum, sed auctor ipsum mattis.

Nadpis článku

Myslím si, že většina z vás začínala s low carb primárně kvůli hubnutí. Po nějakém čase jste ale zaznamenali i další benefity low carb stravování a uvědomili jste si, že by na prvním místě v pomyslném pohárku nemělo být hubnutí, ale vaše zdraví.

Jelikož se tímto stylem stravuji už déle než 2 roky, začal jsem se zajímat i o další oblasti života. Protože co si budeme, není to jenom o jídle. Dnes vám přináším článek o benefitech ledové sprchy. Ledové sprchování a celkově otužování bych zařadil k life-hackům. Po každé takové sprše se budete cítit skvěle a zrychlíte si metabolismus. Ledové sprchy nejsou jen pro ty, co potřebují shodit přebytečná kila, ale i pro vás ostatní. A na konci článku najdete návod, jak s nimi začít.

Zvyšuje hladinu endorfinů

Deprese postihují více než 10% americké populace. Většina případů se léčí léky. Jedním z holistických přístupů k depresím je léčba hydroterapií. Pokud absolvujete ledovou sprchu na maximálně 5 minut dvakrát až třikrát týdně, dojde ke zmírnění příznaků deprese podle klinické studie.

Pro lidi trpící depresemi může ledová sprcha fungovat jako taková šetrná elektrošoková terapie, která se pyšní až 78% účinností v případě klinických depresí. Ledová voda posílá mnoho elektrických impulsů do mozku. To vede ke zvýšení bdělosti, úrovně energie a k „čistému“ proudu myšlenek. Zároveň jsou vyplavovány endorfiny, s kterými jste se pravděpodobně setkali pod pojmem hormony štěstí. To vede k pocitu pohody a optimismu.

Zrychluje metabolismus 

V těle máme dva druhy tuků. Prvním je bílý tuk, který spojujeme s obezitou a srdečními chorobami. Všichni se ale narodíme s tím druhým – hnědým tukem. Studie se shodly na tom, že hnědý tuk hraje důležitou roli v těle dospělého. Normální hladina hnědého tuku naznačuje, že i hladina bílého tuku bude v normě. Hnědý tuk aktivujeme vystavením se nízké teplotě.

Obézní lidé mohou dokonce začít podstupovat ledové sprchy a nemusí změnit jeden jediný stravovací prvek k tomu, aby začali hubnout (to vám samozřejmě nedoporučuji). Dvě až tři ledové sprchy týdně zrychlí váš metabolismus, což může pomoci v boji s nadbytečnými kily. Výzkumy o tom, jak přesně pomáhají studené sprchy zbavit se nadváhy, nejsou jasné. Je však jisté, že ledová sprcha vyrovnává určité hladiny hormonů a pomáhá léčit gastrointestinální systém, což právě může vést ke snížení hmotnosti.

Pomáhá bojovat s běžnými nemocemi

Naše těla jsou navržena tak, aby byla co nejodolnější vůči všelijakým vetřelcům, kterým jsme denně vystaveni. Například leukocyty pomáhají v boji proti infekcím v těle. Šok studené vody v krevním řečišti stimuluje leukocyty. To znamená, že studené sprchy vám mohou pomoci odolávat běžným onemocněním jako je nachlazení a chřipka. Jedna studie dokonce naznačuje, že ledové sprchy vedou ke zvýšené odolnosti vůči některým druhům rakoviny.

Lidé, kteří se chystají na nějaký chirurgický zákrok nebo léčbu, která by mohla vést ke snížení imunity, by mohli začít praktikovat studené sprchy.

Zlepšuje prokrvení 

Ze začátku nemusí být zrovna příjemné naše tělo vystavit studené až ledové vodě. Je tomu tak, protože voda, která je chladnější než naše přirozená tělesná teplota, způsobuje, že tělo pracuje o něco hůře, aby si udrželo teplotu jádra. Při pravidelném vystavování se chladu mohou ledové sprchy zefektivnit náš oběhový systém. Někteří lidé také uvádějí, že jejich pokožka vypadá lépe díky studeným sprchám, pravděpodobně kvůli lepšímu oběhu.

Sportovci znají benefity ledové sprchy roky. Pomáhá jim v uzdravení po sportovním zranění. Je to stejné jako s ledem, který po přiložení na ránu snižuje zánět. Snížením teploty v této oblasti docílíme toho, že do místa putuje čerstvá, teplá a okysličená krev rychleji. Díky tomu se rána dříve zahojí.

Někteří lidé si studenými sprchami mohou zrychlit krevní oběh. To se týká převážně lidí s nízkým krevním tlakem, cukrovkou a lidí se špatným krevním oběhem.

Testosteron 

Studená sprcha nijak neovlivňuje hladinu testosteronu na rozdíl od cvičení, které ho zvyšuje. Zajímavé ale je, že zvyšuje plodnost. A to z jednoduchého důvodu. Budete se méně vystavovat teplé vodě. Některé studie dokonce zaznamenaly nárůst spermií o 500% a zároveň nárůst jejich kvality.

Jak začít?

Začněte pomalým snižováním teploty vody na konci vašeho klasického sprchování. Teplotu snižujte až na bod, kdy se začnete cítit nepříjemně. Případně začněte tělo ochlazovat od kotníků směrem nahoru. Pod touto vodou vydržte 2 až 3 minuty. Hluboce dýchejte, pomůžete tak vaší mysli. Příště si dejte už o něco chladnější vodu. Pod touto vodou opět vydržte. Po 10 opakování se už budete na ledové sprchy těšit a naopak velice teplá voda vám nemusí být až tak příjemná jako třeba doposud.