Vážení návštěvníci, registraci do nových programů spustím během listopadu 2021.

OMEGA-3 OLEJ 🐟

Tekuté zlato severu, jehož blahodárné účinky pocítí každý!

CESTA DO ZÁHUBY?

V dnešním světě rapidně klesá konzumace kvalitních potravin, které dříve byly nedílnou součástí jídelníčků našich předků. Musí nám být jasné, že někde se negativní dopad promítne. Lidé si zvykli na pravidelnou konzumaci jídel bohatých na omega-6 mastné kyseliny, mezi které patří vysoce průmyslově zpracované potraviny, fast-food, lunchmeaty, smažená jídla a další tiší zabijáci ve 21. století. Konzumace kvalitních živočišných potravin bohatých na omega-3 je nejnižší, jaká kdy byla. Když už je lidé konzumují, tak bohužel tyto zdroje (ať už rostlinné či živočišné) nejsou zdaleka tak bohaté na omega-3, jako byly před lety.

JAKÝ JE ROZDÍL MEZI OMEGA-3 A OMEGA-6?

Společným rysem pro obě skupiny mastných kyselin je fakt, že ani jednu skupinu lidské tělo neumí samo vytvářet, a proto je musíme tělu dodávat (konkrétně se jedná o kyselinu alfa-linolenovou a kyselinu linolovou). Jestliže se kdokoliv vyhýbá konzumaci zdravých tuků, měl by nyní zpozornět. Často se jedná o fitness nadšence, maminky a mladé slečny, které drží nejrůznější nízkotučné diety. Tyto diety jsou však nebezpečné pro vaše zdraví a zdravý vývoj, jelikož zdravé tuky hrají klíčovou roli v organismu. 

Konzumace se nemusíte bát. Tyto mastné kyseliny tělo neukládá a neslouží jako zdroj energie, ale zato jsou klíčové pro nejrůznější tělesné procesy.

Omega-6 mastné kyseliny jsou PROZÁNĚTLIVÉ (podporují zánětlivé procesy v těle) a jejich nadbytek může způsobovat velké problémy, a to i chronické záněty. Samozřejmě určitá forma zánětu je pro lidský organismus nezbytná, jelikož funguje jako ochrana před infekcemi či nejrůznějšími formami zranění. Ve chvíli, kdy se však zánětlivé procesy vymknou kontrole, způsobují obrovské problémy, které často vedou právě k systémovému chronickému zánětu. Chronický zánět je jednou z příčin současných civilizačních chorob jako jsou onemocnění srdce, cukrovka, metabolický syndrom, Alzheimerova choroba či různé typy rakoviny.

Na druhé straně stojí omega-3 mastné kyseliny, které jsou PROTIZÁNĚTLIVÉ. Proto potřebujeme mít dostatek omega-3, což bohužel má v dnešní době minimum lidí, a nemít přebytek omega-6.

Nadbytek omega-6 způsobuje:

  • bídná vstřebatelnost živin, vitamínů a minerálů
  • špatná propustnost membrán a nedostatečná látková výměna na buněčné úrovni
  • prozánětlivé prostředí v těle podporující nejrůznější formy nechtěných zánětů
  • špatná detoxikace organismu
  • časté výkyvy nálad
  • horší paměť
  • kožní problémy (akné, ekzémy...)

SPRÁVNÝ POMĚR OMEGA-6 KU OMEGA-3

Podíváme-li se zpátky do pravěku, tak dřívější lovci a sběrači měli poměr omega-6 ku omega-3 krásných 2:1. Samozřejmě bychom nyní mohli diskutovat o jejich délce života, která byla výrazně nižší než v dnešní době. Z mého pohledu to bylo způsobeno zejména nehostinnými podmínkami, prostým a často dost krutým životem, nedostatečnou hygienou a zdravotní péčí. Důležité ale je, že v té době diagnózy jako cukrovka či srdeční choroby neexistovaly. Nejenže tito jedinci měli ve svém jídelníčku dostatek omega-3 a naopak méně omega-6, ale oni se také více hýbali, trávili více času na denním světle, jedli méně cukru a ultra zpracované potraviny neexistovaly.

A teď zpátky do 21. století. V USA je průměrný poměr omega-6 : omega-3 hrozivých 23:1, v Evropě pak 12:1. V naší stravě potřebujeme omega-6 i omega-3. Důležitý je ale poměr mezi nimi. Bohužel 9 z 10 lidí má tento poměr značně v nerovnováze, a to i přesto, že jedí dlouhodobě zdravě. Pokud tito jedinci neužívají omega-3 olej, jejich poměr může být klidně až 25:1 (to byl i můj případ).

Špatný poměr mezi omega-6 a omega-3 způsobuje:

  • nežádoucí zánětlivé procesy v těle
  • kožní problémy
  • zvýšená potřeba jíst a přibírání na váze
  • kloubní problémy, osteoporóza a artritida
  • vysoký krevní tlak
  • kornatění tepen a křečové žíly
  • neurodegenerativní nemoci - Alzheimerova a Parkinsonova choroba
  • postižení tkání a vznik nádorových buněk a metastáz
  • rychlé stárnutí
  • ADHD

Správný poměr by měl být nižší než 5:1, ideálně 3:1.

Správný poměr by měl být nižší než 5:1, ideálně 3:1. Možná by vás teď mohlo napadnout, že jednoduše vynecháte ve svém jídelníčku potraviny bohaté na omega-6 mastné kyseliny a tím si poměr stabilizujete. To je však špatně! Nejde jen o poměr, ale i o množství. Potřebujeme mít ve svém jídelníčku dostatek omega-3, které přináší celou řadu benefitů.

Benefity správného poměru:

  • snižuje nadváhu a obezitu
  • eliminace chronických zánětů
  • zvyšuje absorpci vápníku
  • veledůležité v těhotenství pro správný vývoj plodu
  • proti úzkostem a depresím
  • pro budování svalové tkáně
  • podporuje zdravé srdce
  • posílení regenerace mozku a paměti
  • podpora imunity
  • podpora spánku
  • podpora zraku
  • prevence mrtvice
  • snížení krevní srážlivosti

JAK OPTIMALIZOVAT POMĚR?

Mezi tuky, které mají nízké množství omega-6 mastných kyselin, patří máslo a ghí, olivový olej, vepřové sádlo a kokosový olej. Kvalita je naprosto klíčová, jelikož právě v tucích se ukládají veškeré škodliviny, které zvíře za svůj život dostalo do svého těla. Vysoké množství omega-6 mají slunečnicový, kukuřičný a sójový olej, které nikomu nedoporučuji konzumovat!

Dále je třeba zařadit do jídelníčku potraviny bohaté na omega-3. Mezi tyto potraviny patří losos, makrela, sardinky, tuňák, sleď, mořské plody, vajíčka od šťastných slepiček, farmářské nebo BIO mléčné výrobky a maso, chia semínka, konopná semínka, lněná semínka, vlašské ořechy a oleje z těchto semínek a ořechů. Nikde však není deklarováno přesné množství omega-3 v potravině, kterou jste zrovna vy koupili.

Ani toto nestačí. Kvalitní omega-3 olej je naprosto nezbytný! Jen ze stravy se vám pravděpodobně nepovede optimalizovat poměr, a navíc je to prakticky nemožné vzhledem k tomu, v jakém kalorickém nadbytku byste byli ve chvíli, kdy byste zkonzumovali dostatečné množství omega-3.

KVALITNÍ OMEGA-3 OLEJ JE VE 21. STOLETÍ NUTNOST!

Na trhu je celá řada značek a není jednoduché vybrat opravdu kvalitní omega-3 olej. Rovnou vám říkám, že kvalitní olej nestojí méně než 800 Kč. Teď se mnou celá řada prodejců a influencerů nebude souhlasit, ale je to prostě tak. Bohužel.

Když kupujete omega-3 olej, je třeba sledovat určité proměnné:

  • Pokud výrobce nemá MSC certifikát, je důležité zbystřit. Certifikace MSC je způsob, jak ukázat, že rybolov splňuje mezinárodní osvědčené postupy pro udržitelný rybolov.
  • Pokud výrobce slévá dva zdroje olejů, je to špatně. Často dochází ke slévání oleje získaného z ryb v Severním moři a levného oleje od pobřeží Afriky.
  • Olej musí mít nízkou TOTOX hodnotu, která značí celkovou míru oxidace. Čím nižší je hodnota TOTOXu, tím více je produkt kvalitnější. Vždy hledejte nejnižší hodnoty TOTOX. Velké a známé značky mají tuto hodnotu kolikrát kolem 12, naopak opravdu kvalitní výrobky kolem 5!
  • Olej by měl být při pokojové teplotě průzračný a měl by chutnat dobře. Kvalitní omega-3 oleje získávají Taste Award (ocenění chuti). V oleji tak v žádném případě není cítit rybí pachuť. Olej chutná lidem, kteří nemají rádi ryby, i malým dětem.

Jestliže vezmu v potaz všechny výše uvedené informace, vychází mně jako nejlepší varianta omega-3 olej od norské značky Eqology. Pokud se rozhodnete tento omega-3 olej užívat, tak máte na výběr ze dvou příchutí – citronová a pomerančová. Obě chutnají opravdu skvěle. Na výběr máte z několika možných variant nákupů - buď měsíční předplatné, nebo jednorázový nákup. Osobně doporučuji měsíční předplatné, které sám využívám. Nemusíte tak zaplatit velkou částku naráz. Předplatné funguje tak, že vám každý měsíc přijde omega-3 olej, za který jste v daném měsíci i zúčtováni.

CITRONOVÁ PŘÍCHUŤ

🍋

POMERANČOVÁ PŘÍCHUŤ

🍊

Pokud si chcete poměr omega-6 ku omega-3 otestovat a k tomu získat přehled hodnot dalších mastných kyselin, doporučuji investovat do balíčku s dvěma testy - jeden vstupní a druhý výstupní. Jak se testy provádí a jak celý proces funguje jsem ukázal na svém Instagramu ve výběru nazvaném OMEGA-3. Doporučuji zhlédnout každému, kdo se rozhoduje, kterou variantu si vybrat.

Po 6 měsících užívání EQ Omega-3 oleje má 95 % uživatelů správný poměr, tedy pod 5:1.

Olej se dávkuje v množství 0,15 ml na kg tělesné hmotnosti. V prvním měsíci se doporučuje dvojitá dávka, aby se poměr omega-6 ku 3 co nejdříve stabilizoval. Doporučuji užívat v dopoledních či poledních hodinách bezprostředně po jídle, které je bohaté na zdravé tuky. Neužívejte ho minimálně 6 hodin před spaním.

KLIENTI NEJČASTĚJI KUPUJÍ TYTO BALÍČKY

Před zahájením objednávky je třeba zadat moje ID. Bez zadaného ID není možné v objednávce pokračovat!

13691842

Předplatné EQ Omega-3 olejů na 6 měsíců
Předplatné EQ Omega-3 olejů na 6 měsíců + dva domácí testy na otestování poměru omega-6 ku omega-3 před a po suplementaci
Jednorázový nákup EQ Omega-3 olejů na půl roku + kolagen + vitamín D3+K2
Jednorázový nákup EQ Omega-3 olejů na půl roku + kolagen + vitamín D3+K2 + dva domácí testy na otestování poměru omega-6 ku omega-3 před a po suplementaci

Pokud chcete poradit, který balíček by pro vás byl nejvhodnější nebo chcete pomoci s objednávkou, kontaktujte mě a rád vám pomohu. Pro své klienty objednávky vytvářím a oni si je následně jen zaplatí, to samé nabízím i vám. V případě potřeby vám pomohu vyhodnotit i výsledky testu a nastavit individuální dávkování.