fbpx

ON-LINE PROGRAMY: Personalizované jídelníčky, nákupní seznam, recepty, informace a komunita. Přidejte se!

PŘÍPRAVNÁ FÁZE

DEN 1

Historie a spotřeba cukru & čemu se vyhnout?
Cukr a jeho další názvy & co budeme jíst?
Tuky & nemoci a civilizační choroby
Nakup si na první týden ostré fáze.
 

VIDEO

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

PROHLÁŠENÍ

Našim cílem je šířit povědomí o nízkosacharidové stravě. Všechny zmíněné informace máme na sobě vyzkoušené. Nejsme však lékaři ani nutriční terapeuté. Přesto věříme, že námi uvedené informace vám mohou pomoci žít plnohodnotnější život a vyvrátit všechny mýty, které se ohledně této stravy objevují.

Informace nemají nahradit konzultaci s lékařem. Změny vašeho životního stylu doporučujeme konzultovat předem s vaším praktickým lékařem. Pokud máte pochybnosti nebo otázky týkající se konkrétně vašeho zdravotního stavu nebo léků, které berete, kontaktujte svého ošetřujícího lékaře.

Z toho důvodu na sebe nebereme žádnou odpovědnost v souvislosti s vaším zdravotním stavem. Tato odpovědnost PLNĚ NÁLEŽÍ VÁM.

Vstupem do programu s výše uvedeným souhlasíte.

NEVIDÍTE V JÍDELNÍČKU MNOŽSTVÍ?

To je spravně, protože každý jsme jiný, každý máme jiné potřeby a jsme jinak aktivní, a proto také každý z nás potřebuje jiné množství jídla na talíři.
Náš online low carb program vás naučí si jídelníček sestavit podle lehké pomůcky, abyste nemuseli nic vážit a zapisovat. Naleznete ji ve dni 4.
V přípravné fázi programu se řiďte svým pocitem, na talíř si vždy dejte všechny tři makroživiny a jezte dosyta.
Není potřeba se striktně držet jídelníčku, jídla mezi sebou můžete libovolně prohazovat (tzn. oběd si můžete dát k večeri a naopak) nebo si můžete jedno jídlo navařit na více dní. Každé jídlo je totiž sestaveno tak, aby vás zasytilo a dodalo dostatek enerige a živin.

SLEVA NA NÁKUP

POTŘEBUJEŠ DOPLNIT ZÁSOBY?😊

Ořechy, semínka, kokosové produkty, lyofilizované ovoce, ořechové krémy, čaje, kávu, minerály a další najdeš na www.brainmarket.cz. S kódem jsemlowcarb8 navíc získáš slevu 8% na celý nákup!

POTŘEBUJEŠ DOPLNIT ZÁSOBY?😊

Ořechy, semínka, kokosové produkty, lyofilizované ovoce, ořechové krémy, kávu a další najdeš také na www.goodie.cz. S kódem LENI navíc získáš slevu 5% na celý nákup!

ÚKOLY NA TENTO DEN

SOUBORY KE STAŽENÍ

  1. Katarína Kajanová napsal:

    Tak od dnes začínam aj ja. 😁

  2. Daniel Hurák napsal:

    Dobrý den mám spočítáno kolik kJ bych měl za den sníst a nejsem schopen se na tu hodnotu dostat musel bych se totálně přejíst. Chci se zeptat zda mám tedy jíst do syta nebo se snažit přiblížit k hodnotě kJ? Díky

    • Dobrý den, kdo vám hodnotu počítal, vy sám či nějaký výživový specialista? My obecně počítání kalorií nedoporučujeme, protože hodnoty jsou hodně orientační a jsou zde možné odchylky. Osobně bych doporučila jíst dosyta. Pokud by však po měsíci nenastala kýžená změna (nevím, zda se snažíte zhubnout či nabrat), tak bych alespoň orientačně chvíli počítala a zařadila více jídel (např. 4 denně) tak, abyste se na tuto vypočítanou hodnotu dostal. Těžko takto soudit, když neznám váš cíl ani vypočítanou hodnotu včetně hodnot makroživin.

    • Krystyna Čmielová napsal:

      Dobrý den, zajímalo by mě co mozzarella? Může se nebo ne? 🙂

    • Dobrý den, ano, mozzarella se může – kupujte klasickou tučnou, ne ve verzi light.

  3. Zuzana Martineková napsal:

    Dobrý den, mohla bych se zeptat, jak je to s celozrnnými těstovinami či kuskusem?

    • Dobrý den, tyto potraviny do low carb stravování nepatří. Obecně do low carb nepatří žádné zpracované potraviny, mouka, rýže, pečivo atp. V ostré fázi je dostupný celý seznam potravin, které do low carb patří. 🙂

  4. lenkapross@seznam.cz napsal:

    Jídelníček super, hned po víkendu jdu nakupovat a začínám. Jen mi tam chybí jogurt, jsem celkem závislá na bílém jogurtu. Samozřejmě ty 3 dny vydržím, jen se chci zeptat, jestli v dalších dnech můžu? Děkuji 🙂

    • Ahoj Leni, jsme rádi, že se jídelníček líbí. 🙂 Jogurt je v pořádku – používej bílý, tučný, nejlépe řecký. Náš jídelníček je sestaven s minimem mléčných výrobků, ale pokud jogurt občas zařadíš, nic se nestane. Nezapomeň ale dodržet skladbu talíře, ať nemáš hlad. Samotný jogurt (i když tučný) je k jídlu nedostačující.

  5. Sylva.bajerova@seznam.cz napsal:

    Dobrý den,i jå mám dotaz. Nesnesu tresčí játra, je možné je nahradit jinými např.kuřecími osmaženē na sádle? A celkově jak je to s vnitřnostmi?A tofu je asi zakázáno, chápu správnĕ?Děkuji za odpověď.

    • Michal Král napsal:

      Zdravím, ano, určitě můžete nahradit. Vnitřnosti se v programu mohou a není od věci je čas od času zařadit, ale chápu, že ne každému chutnají. Tofu nedoporučujeme konzumovat.

  6. klarkens@seznam.cz napsal:

    Dobrý den. Mě by zajímalo, jaktože jsou v low carb stravování povoleny batáty (a brambory ne), když batáty mají na 100 g – 20 g sacharidů (z toho 4 g cukrů) a brambory mají 16 g sacharidů (z toho 6 g cukrů) – což je celkem srovnatelné. Děkuji za odpověď.

    • Michal Král napsal:

      Zdravím, brambory mají vysoký glykemický index a vystřelí cukr v krvi poměrně rychle a zároveň obsahují hodně škrobu, kdežto v batátech je zastoupen inulín, který se po konzumaci chová jako vláknina a zpomaluje tak tok energie.

  7. evazenam.cz@gmail.com napsal:

    Ahojky… Chci se zeptat, jak upravit tu vepřovou krkovičku na žampionech. Mám ji vařit nebo smažit? Děkuji za odpověď.

  8. hanka.stastna@centrum.cz napsal:

    Dobrý den, zajímalo by mě, zda někdy někdo to řešil z finančního hlediska. Když jsem si spočítala svůj měsíční rozpočet a dívám se na ceny doporučených výrobků, přijde mi skoro nereálné finančně to ustát. Děkuji za reakci.

    • Michal Král napsal:

      Dobrý den, moje zkušenost je taková, že měsíčně utratím kolem 4 000 Kč a to nijak nešetřím a navíc měřím skoro dva metry, takže toho dost sním. Znám lidi, co jsou na low carb a utratí 2 000 Kč měsíčně. Je to ale také o prioritách. Někdo každý měsíc potřebuje nové tričko a někdo raději investuje do kvalitních potravin (tím pádem i zdraví). 🙂

  9. Dodo884@seznam.cz napsal:

    Dobrý den,
    prosím vás jde něčím nahradit psyllium? Není mi po něm vůbec dobře.
    Děkuji 😊

  10. wallaw@seznam.cz napsal:

    Dobrý den.
    Zajímalo by mě jestli je low carb možné i na vegetariánský způsob a čím maso po případě nahradit? Mléčné výrobky mi v malé míře nevadí, ale pokud by můj jídelníček tvořily z větší části. Mám alergickou reakci. Takže úplně nahrazovat maso za sýry pro mě není dobré. Jsou i jiné způsoby? Děkuji za odpověď 🙂

    • Michal Král napsal:

      Zdravím, v programu je den přímo věnovaný vegetariánům a veganům, zároveň tam zmiňujeme vhodné náhrady a jak na to. Pokud s námi půjdete do ostré fáze, mohu vám tento soubor poslat s předstihem a vy se tak naučíte, jak si jídelníček vhodně pozměnit 🙂

  11. vercaskopalova@gmail.com napsal:

    Dobrý den, může se prohodit večeře za oběd?

    • Michal Král napsal:

      Dobrý večer, určitě ano, jídelníček je pouze pro inspiraci a lze upravovat podle našich pravidel uvedených následně ve dni 4 🙂

  12. kalinova.sabina@seznam.cz napsal:

    Zdravím,

    Je velký problém když nejím ryby, játra nebo jiné vnitřnosti ?

    Předem děkuji

  13. petragrmelova@seznam.cz napsal:

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak mám nahradit drůbeží maso a tresku (mám velmi silnou alergii 🙁 ) je to problém u všech “změn jídelníčku” co jsem chtěla podstoupit… Dekuji za radu

    • Dobrý den, jakýmkoliv jiným masem, není problém zaměňovat! 🙂 To samé u tresky – buď jinou rybu nebo maso či vejce, dají se i vnitřnosti (játra atp.). Kdybyste měla ještě jakýkoliv dotaz, pište a poradíme! 🙂

  14. j.kratak@seznam.cz napsal:

    Dobrý den, a já mám zase problém s tresčímy játry a všeobecně s rybičkami v konzervě. Čím mohu nahradit? Děkuji za odpověď.

    • Dobrý den, jakoukoliv čerstvou rybou, kterou tepelně upravíte, popřípadě uzeným lososem či krevetami nebo klidně vejci či masem/vnitřnostmi. 🙂

    • Iva Havelková napsal:

      Dobrý den, low carb jsem držela 4 měsíce sama, zhubla jsem 10 kilo, ale začaly mi hodně padat vlasy. Teď jsem na 3 měsíce přidala ovoce, med. Navíc trpím chronickou dlouholetou nespavostí. Doporučíte mi low carb znovu? Ráda bych ještě hubka, mám stále nadváhu. Děkuji.

    • Michal Král napsal:

      Dobrý den, ano doporučím. Pokud někomu s přechodem na LC padají vlasy, tak to opravdu souvisí jenom se samotným přechodem. Jestliže padání vlasů trvá několik měsíců, tak to ve většině případů indikuje velký kalorický deficit a řešením je samozřejmě začít více jíst (a nebát se do jídla přidat více zdravých tuků). 🙂

  15. Pechackovasona@seznam.cz napsal:

    Chci se zeptat na sardinky ve vlastné šťávě? Je to vhodná potravina?

    • Michal Král napsal:

      Určitě ano, stejně tak jsou vhodné i ty v olivovém oleji. Vyhni se sardinkám ve slunečnicovém oleji. 🙂

  16. Rexanela@seznam.cz napsal:

    Ahoj. Chci se jen zeptat. Jsem zvykla jist kazde 3 hodiny , takze 5 krat denně. Jak to mam tedy udelat? Nevim jestli vydrzim pouhe 3 jidla za den. Diky

    • Ahoj, pokud se budeš řídit naším jídelníčkem, tak by ti 3 jídla denně měla stačit. Je v nich dostatek všech makroživin a tak hlad přichází až po x hodinách. Pokud bys ale nevydržela mezi jídly, (což se může stát hlavně ze začátku, když hledáš svou ideální porci) dej si hrst oříšků.

  17. slavka.novakova1@gmail.com napsal:

    Zdravim, som na IF s tymz se neranajkujem. Ako si upravim vzorovy jedalnicek – vynecham ranajky alebo si mam to jedlo nejako zaclenit do vecere/obedu?

    • Ahoj Slávko, pokud jsi zvyklá jíst jen 2x denně, můžeš buď snídani vynechat a navýšit porce oběd/večeře a nebo si snídani začlenit do těchto dvou jídel, je to na tobě. 🙂

  18. Dodo884@seznam.cz napsal:

    Zdravím, mám dotaz. V nemocich je zmíněná crohnova choroba, bohužel ji mám už 8let. Můj dotaz zní – v jídelníčku máte psané ořechy, semínka a zeleninu. Čím to nahradit? Nemůžu žádné slupky, semínky a nic co se těžko tráví.
    Má smysl se do tohoto pouštět, když mám co se týče stravy mnoho omezení?
    Děkuji za odpověď.

    • Zdravím, určitě bych se poradila s lékařem, nicméně oříšky a semínka nemusíte konzumovat, protože jsou další zdravé zdroje tuku, kterými lze ořechy a semínka nahradit. Zeleninu bych doporučovala hlavně kořenovou, dále pak špenát, oloupanou mladou kedlubnu či dýni, někteří pacienti konzumují i oloupaná rajčata. 🙂

  19. ruzenkas@seznam.cz napsal:

    Krásný večer, prosím, jak je to s touto stravou u dětí (15 měsíců)? Nechci vařit pro sebe a malou zvlášť, ale zároveň jí nechci škodit, že by neměla takové živiny, jaké by měla mít. Sladkosti jí nedávám, jen ty „bezcukrove“. Ráda pořád papá a tak hlídám složení a sama dělám změny v jídelníčku. Děkuji za odpověď.

    • Michal Král napsal:

      Pěkný večer, já i Léňa zastáváme názor, že skutečná strava nemůže ublížit nikomu. Jídlo, které jíme, je velmi bohaté na živiny, a tak se nemusíte bát, že by dětem něco chybělo a určitě děláte dobře, že se vyhýbáte všem sladkostem 🙂 Takže si můžete vařit společně, držíme palce!

  20. aja.charbulak@seznam.cz napsal:

    Prosím o radu. Mám onemocnění Hb s Ag a užívám Tenofovir . Je toto stravování pro mne vhodné ? Děkuji

    • Ahoj Ájo, dle mého si kvalitní stravou a kozumací opravdového jídla nemůžeš ublížit. I tak ti ale doporučuji veškeré změny konzultovat s tvým lékařem. 🙂

  21. monytum2@gmail.com napsal:

    Ahoj, od 16.8.2018 držím ketodiet. Mezitím jsem zhresila. Od 24.11. Jsem dala normální stravu. Přiznám se:jedla jsem vše i víno jsem si dala. Včera jsem si řekla stop. Je mi těžko, bolí mě klouby a furt bych něco zobala.
    Našla jsem vás, kde mám jídelníček a pomoc.
    Jdu na to😀.

    • Ahoj, nejzásadnější je moment rozhodnutí a ten už u tebe proběhl, takže si myslím, že teď už to s naším programem bude hračka! Držíme moc palce a kdybys cokoliv potřebovala, neváhej se na nás obrátit. 🙂 Budeme se těšit na tvé výsledky na konci programu!

      Lenka a Michal

  22. samicka.d@seznam.cz napsal:

    Ahoj Michale čím mohu nahradit ty bataty vůbec mi to nechutná dekuju

    • Michal Král napsal:

      Ahoj, batáty klidně nahraď máslovou dýní nebo jakoukoliv jinou zeleninou 🙂

    • keprtovajitka@seznam.cz napsal:

      Dobrý den, prosím Vás a mléko můžu pít?Děkuji za odpověď Jitka

    • Michal Král napsal:

      Zdravím, živočišné mléko ve větším množství nedoporučuji konzumovat. Nahraďte kokosovým nebo mandlovým mlékem.

  23. j-lexova@volny.cz napsal:

    Ahoj, chtěla bych se zeptat co je to ghí :-). A pak ještě zda všechny tyto potraviny mohu když mám dodržovat cukrovkářskou dietu. Děkuji. Jitka

    • Michal Král napsal:

      Ahoj, ghí je přepuštěné máslo. Ano, rozhodně, jen buď připravená na to, že hladina cukru v krvi ti nebude tak lítat a tak pravděpodobně snížíš dávku užívaných medikamentů,. O všem se ale poraď s doktorem 🙂

  24. Barboraste07@gmail.com napsal:

    No,vyhazene veskere vadne potraviny..Az mi to chvilkama trhalo srdce..Ale tahle zmena mi za to stoji..Chtela bych se zeptat,delala jsem k obedu kvet.pyre se smetanou,pak jsem si smetanu dala 2xdo kafe a vlastne jsem ji celou vypila..Asi spatne,co?Nejak jsem mela chut na sladke a jak byla otevrena,tak jsem neodolala..A ted nemam ani chut na veceri,nemusim?Dekuji moc..P.S.Za chvilku jdu objednat ostrou 😊

    • Chápu, také nerada vyhazuju potraviny, ale tady je to potřeba. Držím moc palce! 🙂 K té smetaně – obecně smetana do kávy nevadí, ale to, co popisuješ, je nahrazování za sladké a to už je špatně. Smetana sama o sobě má sladkou chuť a je tak celkem dobrou náhražkou za sladkosti, proto jsou lidé ji schopni celou vypít na posezení nebo nalít do kávy. Sama píšeš, že jsi měla chuť na sladké a neodolala jsi – proto se tomu do budoucna vyvaruj a snaž se odvyknout na sladkou chuť. To je i cílem programu. Pokud nemáš chuť na večeři, klidně ji vynech, to není problém. 🙂 Těšíme se na tebe v ostré fázi!

  25. Barboraste07@gmail.com napsal:

    Dobry den,kdyz nemam syr halloumi,lze nahradit eidamem nebo jinym?Dekuji.

  26. dadajm@seznam.cz napsal:

    Dobry den mohu pot csro se sojovym mlekem zajic? Dekuji za odpoved

    • Michal Král napsal:

      Sójové mléko ani Caro není povoleno, držte se prosím jídelníčku a seznamu povolených potravin. 🙂

    • linduskalinduskova@seznam.cz napsal:

      Dobrý den ráda bych se zeptala jak jist kdyz mám tří směnný provoz ranní a odpolední v pořádku ale když mám noční směnu tak nevím kdy jist jestli v noci když jsem vzhůru nebo az přijdu domu tak se nasnídat a jít spát nebo jist když mam hlad?

    • Michal Král napsal:

      Ahoj, na toto se těžce odpovídá, protože každému vyhovuje něco jiného. Já osobně bych se najedl před noční a potom o pauze, ráno bych šel spát a jídlo si dal zas až po probuzení. Ale samozřejmě se řiď pocity hladu a je prakticky jedno, kdy si jídlo dáš 🙂

  27. hubena.ja@seznam.cz napsal:

    Ahoj Michale a Lenko,
    moc děkuji za tento program,mám otázku,pokud nevazim potraviny,nevim,kolik čeho vlastně sním,myslim tim bilkoviny,sacharidy a tuky,pokud chci snížit váhu,asi bych se měla nejakych tabulek držet,nebo ne?dekuji za odpoved Jana

    • Michal Král napsal:

      Ahoj, jsme rádi, že se ti program líbí. Hned ve 4. dnu v ostré fázi získáš přesný návod, jak si jídlo poskládat, do té doby se řiď selským rozumem, tj. jez tak, abys neměla hlad, pokud ho mít budeš, přidej na tucích. Nechceme účastníky hned zahltit plno úkoly, a proto jsme zvolili toto schéma, kdy se každý den dozvíte něco a něco nového zařadíme 🙂

  28. dvopavla@gmail.com napsal:

    Dobry den, docetla jsem se, ze je dobre v LC dodrzovat 20 az 50 gsacharidu, 70g bilkovin a 100 az 200g tuku za den. Je to tak?
    Mockrat dekuji za info.
    Pavla

    • Michal Král napsal:

      Ahoj, to je hodně individuální a záleží na fyzické aktivitě atd., proto to nejde takto zjednodušit, jak se dozvíš dále. V ostré fázi získáš přístup k souboru Sestavení jídelníčku, takže se přesně naučíš, jak si jídlo poskládat. Rozhdně ale nebudeme nic vážit a počítat, je to naprosto zbytečné. 🙂

  29. miru005@centrum.cz napsal:

    Dobrý den,můžu prosím mléko do kávy?A ovocný čaj neoslazený?

    • Michal Král napsal:

      Do kávy si dejte raději smetanu a s kávou to nepřehánět, 1-2 šálky denně ideálně. Ovocné čaje nepijte vůbec – zkuste zelený, bylinkové nebo černý. 🙂

  30. kattusskka@seznam.cz napsal:

    Dobrý den , mám takový dotaz jestli jíst všechny tři chody i když nemám hlad nebo můžu sníst jen dvě ???? 🙂

    • Michal Král napsal:

      Ahoj, pokud mezi jídly nemáš hlad a stačí ti dva chody, je to naprosto v pořádku a jedno jídlo můžeš vynechat. Jak se dozvíš dále, metabolismus to nezpomalí 🙂

    • Barboraste07@gmail.com napsal:

      Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Je lepší do kávy smetana nebo kokosové mléko? Z hlediska přijímání tuků? A jaký máte názor na kalorické tabulky? Neřídím se jimi. Děkuji za odpověď.

      P.S. Mám i ostrou verzi, ale píši k prvnímu dni. Bára

    • Michal Král napsal:

      Dobrý den, lepší je koko mléko kvůli tomu, že neobsahuje laktózu, která způsobuje mnoha lidem problémy (nejen při hubnutí). Samozřejmě je nejlepší do kávy nic nepřidávat, ale když už něco, volil bych koko mléko.
      Nejsme zastánci počítání kalorií, protože na LC se krásně naučíte poslouchat signály vašeho těla a budete tak jíst „akorát“. Pokud pak někdo nehubne a značně potřebuje, není od věci spočítat si třeba 3 dny, aby dotyčný viděl, kde dělá chybu, ale to bych volil až jako poslední variantu. Pro většinu lidí je to zbytečný stres navíc 🙂

  31. alice.vitekova@gmail.com napsal:

    Ahojky 🙂 mám dotaz ohledně avokáda. Je to věc, kterou prostě nesmím ač se snažím sebevíc… Čím nejlépe nahradit avokádo?
    Děkuji moc, Alice.

    • Ahoj Alice, chápu, né každému může chutnat. Vyber tedy místo avokáda nějaký jiný zdroj tuku – ořechy či semínka, olivový (či jiný ořechový) olej, olivy nebo třeba škvarky či domácí majonézu. 🙂

  32. XDrea@seznam.cz napsal:

    Hezký den, jen pro informaci. V nákupním seznamu a jídelníčku pro 3.den přípravné fáze máte krůtí prso, ale v receptech je kuřecí. Jistě si každý vybere dle libosti, jen že jsem si toho všimla.

  33. VERA13@email.cz napsal:

    87kg

Napsat komentář: klarkens@seznam.cz Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Ochrana soukromí