⚡️ Lidé se zajímají: Kurz JEZ JAKO ČLOVĚK již 8. září v Praze - více informací

Low carb jídelníček

Tak konečně jste se dočkali! Dneska vám ukážu můj low carb (nebo také LCHF či nízkosacharidový) jídelníček. Spousta lidí v tom hledá vědu, ale ve skutečnosti je low carb jídelníček opravdu jednoduchý a zároveň pestrý.

TIP: Nechte si sestavit low carb jídelníček na míru zde.

Základem jsou zdravé tuky, kterými opravdu nešetřím, pak bílkoviny a moje milovaná zelenina. Každé jídlo mě nasytí na dalších 5-6 hodin (někdy i více). Po jídle mám vždy dostatek energie, nemám myšlenky na jídlo a neovládají mě nezvladatelné chutě. A za to prosím pěkně poděkujme zdravým tukům.

A teď už nebudu zdržovat a rovnou se podíváme na moje nejčastější snídaně, obědy a večeře. Nerad používám tato pojmenování, ale pro přehlednost je tady použiju. Vždy jím tak, abych se po jídle cítil nasycený. Nic nevážím, nic nepočítám a nic nezapisuji. Pouze poslouchám svoje tělo. Jednotlivá jídla mezi sebou libovolně kombinuji.

SNÍDANĚ

Často jsem bez snídaně, protože ráno nemám hlad. A ne, nezpomalí mně to metabolismus, to už doufám všichni víme. Když snídám, tak v mém low carb jídelníčku k snídani nejčastěji najdete:

  • míchaná vejce s čedarem na domácím sádle, zeleninový salát zalitý olivovým olejem, ořechy
  • volská oka na ghí, kvalitní slanina, okurka, rajče, mrkev, avokádo
  • vaječné muffiny se škvarky a špenátem, avokádo, okurka
  • tuňáková pomazánka, paprika, ořechy, avokádo
  • dlouho tažený hovězí vývar, vejce, hodně zeleniny, avokádo
  • játrová paštika, zelenina, ořechy

OBĚD

K obědu nejčastěji zařazuji různé druhy mas, doplňuji zeleninou a opět kvalitním tukem.

  • hovězí steak a fazolky na ghí, domácí majonéza
  • pečený bůček, nakládané okurky, rajčata
  • hovězí karbanátky se sýrem, orestovaná zelenina na másle
  • losos, zeleninový salát s olivovým olejem, dýňová semínka
  • zelnofleky, libovolná zelenina
  • pečené kuřecí stehno, kysané zelí, ořechy

VEČEŘE

K večeři často dojídám zbytky od oběda. 😀

  • domácí tlačenka, zelenina, avokádo
  • domácí klobása, hořčice bez cukru, okurka, paprika, rajče, olivy
  • vaječná fritáta se zeleninou a sýrem
  • zeleninový salát s balkánským sýrem a olivovým olejem
  • hovězí vývar
  • vajíčková pomazánka namazaná na zelenině, avokádo, ořechy

Jak můžete vidět, příprava jídla mně netrvá déle než 10 minut. Pozornější z vás si možná všimli, že mně v mém low carb jídelníčku chybí věci jako low carb pečivo, low carb dezerty, kokosová a mandlová kaše atd. Tato jídla prakticky nezařazuji, protože low carb stravování není o nahrazování lívanců za low carb lívance a chleba za low carb chleba.

ON-LINE LOW CARB PROGRAM

Přidej se k nám a získej přístup k 31 dnům plných informací, videím, jídelníčkům, nákupním seznamům a dalším PDF materiálům. Navíc se nás můžeš na cokoliv zeptat a získáš naši online podporu!

Komentáře
  1. Marcela napsal:

    Jim lc už přes rok a nedaří se mi hubnout nevím si rady strava mi vyhovuje

    • Michal Král napsal:

      Dobrý den, pokud se již více než rok stravujete low carb a nevidíte změny, někde bude problém. Napište mi e-mail na michal@jsemlowcarb.cz a něco vymyslíme 🙂

    • P. Inkognito napsal:

      Důvodů může být několik. Naprosto každá dieta funguje na kalorickém deficitu a je úplně jedno, jestli je to LC, LF, KETO nebo normální racionální/komplexní dieta. Takže v první řadě to může být nesplnění kalorické restrikce. Dalším častým problémem jsou „rozházené hormory díky vetšímu příjmu „špatných“ tuků, čehož u diety se zvýšeným podílem tuků není žadný problém dosáhnout. Někdo metabolizuje lépe lipidy a někdo zase karbidy, to je zcela individuální. Dalším otazníkem je, zda-li to, že Vám strava vyhovuje, je psychického nebo fyzického původu. Trvá několik let, než může kdokoli říct, ano tato strava je pro mě na 100 % to pravé ořechové. Sugesce a sugestibilita dokáže snadno přemoci fyzický pocit a tvrzení, že toto jakékoli stravování je pro mě nejlepší, pak postrádá na hodnotě, pokud něčemu slepě věříme, nebo se nedej bože necháme svést trendem nebo nějakým pitomcem z Instagramu čí jiné sociální rakoviny. Pokud jíte rok LC bez efektu a dodržujete veškeré zásady tohoto stravování pak může být chyba právě v LC. Prostě to nemusí být pro Vás. Z mých zkušeností je LC opravdu vyhovující cca u jednoho z 20ti lidí a KETO u jednoho z 30ti. Tělo zásadně potřebuje vyvážený trojpoměr makrožin, dostatek mikronutrientů, stopových prvků a vody, víc tělo nepotřebuje. LC a KETO je extrém, a extrém vyhovuje pouze extrému. Zvážil bych tedy jiné stravování.

    • Michal Král napsal:

      Zdravím, tak v tomto s Vámi opravdu nesouhlasím. Co je na low carb za extrém? Člověk jí přirozené průmyslově nezpracované potraviny a tím pádem přirozeně omezí příjem cukrů. Je to přesně tak, jak bylo v našich končinách přirozené. Pokud paní nehubne a má kde a stravování jí vyhovuje, tak může být problém právě ve Vámi zmiňovaném kalorickém deficitu, nebo třeba i v mléčných výrobcích či naopak nedostatečném příjmu, což je z dlouhodobého hlediska také špatně. Těch faktorů je celá řada. Rozházené hormony asi nepotřebují komentář. Už samotný selský rozum Vám musí říct, že čistá strava Vám nemůže rozházet hormony, spíše naopak. Nevím, o jakých špatných tucích mluvíte, trans tuky v LC nemají co dělat, nasycené a nenasycené tuky z kvalitních zdrojů jsou pro tělo naopak prospěšné a rozhodně nevedou k hormonální nerovnováze. Nejste první ani poslední, kdo má mylné informace a vychází ze zastaralých výživových doporučení či veřejné propagandy, která nás bohužel všechny oklamává. Já mám svoje zdraví pevně ve svých rukou a rozhodně bych ho nedal do rukou potravinářských či farmaceutických korporací nebo lékařů, kteří se dále nevzdělávají a doporučují nesmysly a každý zdravotní problém řeší léky. Léky jsou ale jen náplast, problém od základu nikdy nevyřeší, to můžete jen a pouze vy sami (ať už změnou životního stylu či vhodně nastaveným mindsetem). Pěkný den 🙂

  2. Jana napsal:

    Zdravím, zajímalo by mě, jaké množství jednotlivých potravin ..příklad „míchaná vejce s čedarem na domácím sádle…“ kolik vajec?kolik ořechů? kolik zeleniny?

    • Michal Král napsal:

      Dobrý den, to je individuální a nedokážu jednoznačně odpovědět. Přesný návod, jak si najít svoji ideální porci, najdete v online low carb programu. Zaregistrovat se můžete zde: https://www.jsemlowcarb.cz/registrace/ 🙂

    • P. Inkognito napsal:

      Dobry den Kral.
      Vase odpoved vychazi z hlavy cloveka, ktery si dokaze postavit pestry jidelnicek z kvalitnich potravin a zaroven telu dodat jeho individualni mikra a makra. Dneska napsat slovo extrem je fakt slozite kdyz se spatne pochopi. Extrem je cokoli co se vymyka standardu. Standartni stravovani je vyvazeny individualni prijem vsech makrozivin takze i LC je extrem. Jiste vite ze tuky jsou jeden z regulatoru hormonalni rovnovahy a kdyz nekdo, treba clovek ne tak znaly jako vy, smazi na lisovanem olivovem oleji pri kolecku na plotne otocenem na max tak to nema se zdravou stravou co delat. V zasade jsem pouze odpurcem keto, jinak nikomu necpu zadny stravovaci styl jako ten jediny spravny. Sam nejim zadne ultrazpracovane potraviny a jidelnicek mam slozeny pouze z nejlepe vstrebatelnych zdroju. Jsem kulturista a pro me !SUBJEKTIVNE! znamena low carb 300 a mene sacharidu. Prijimat sacharidy je zcela prirozene, coz tisice let historie nevyvratelne potvrzuje. Pisete ze mam zastarale informace ? Bohuzel pro Vas jsou ale fakta na me strane. Popravde, kdyz jsem otevrel vasi stranku a precetl si hned prvni odstavec tak jsem se z toho nesmyslu o tom ze mame omezit sacharidy tak, jak je pro nas prirozene malem zdesil. Jsou studie a studie. Je treba cerpat nejlepe ze studii ketere jsou potvrzene metaanalyzami a testovany na alespon nekolika stovkach participantu a potvrzuji nejlepe kauzalitu. Doporuciji navstivit stranky jako institut moderni vyzivy, fitnessinstitut nebo jakykoli kulturisticky web kde se skutecne dopracujete ke studiim a desitkam referenci a dat si tu praci a vsechno si to z te anglictiny prelozit pokud chcete validni informace a v kterych i samy autori upozornuji jak mohou byt informace interpretovany. Preji hezky den.
      Predpoklad ze komentar bude smazan

  3. mar.frydlova@seznam.cz napsal:

    Ahoj, ráda bych zkusila toto stravování, ale mám problém… nemůžu jíst zeleninu v syrovém ani ve vařeném stavu, prostě jí nepozdřu,hned zvracím,čím jí nahradit, případně jak upravit jídelníček 😔
    Předem moc děkuji za jakoukoliv radu,s pozdravem Martina.

    • Michal Král napsal:

      Ahoj, pravděpodobně budeš mít nějaký problém ve střevě, proto bych ti nejdříve doporučil GAPS dietu, která ti pomůže střevo uzdravit, a následně můžeš přejít na low carb. Zelenina by ti neměla dělat problém, tepelně upravená určitě ne 🙂

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Ochrana soukromí