⚡️ Lidé se zajímají: Online low carb program - registrace

Low carb jídelníček

Tak konečně jste se dočkali! Dneska vám ukážu můj low carb (nebo také LCHF či nízkosacharidový) jídelníček. Spousta lidí v tom hledá vědu, ale ve skutečnosti je low carb jídelníček opravdu jednoduchý a zároveň pestrý.

Základem jsou zdravé tuky, kterými opravdu nešetřím, pak bílkoviny a moje milovaná zelenina. Každé jídlo mě nasytí na dalších 5-6 hodin (někdy i více). Po jídle mám vždy dostatek energie, nemám myšlenky na jídlo a neovládají mě nezvladatelné chutě. A za to prosím pěkně poděkujme zdravým tukům.

A teď už nebudu zdržovat a rovnou se podíváme na moje nejčastější snídaně, obědy a večeře. Nerad používám tato pojmenování, ale pro přehlednost je tady použiju. Vždy jím tak, abych se po jídle cítil nasycený. Nic nevážím, nic nepočítám a nic nezapisuji. Pouze poslouchám svoje tělo. Jednotlivá jídla mezi sebou libovolně kombinuji.

SNÍDANĚ

Často jsem bez snídaně, protože ráno nemám hlad. A ne, nezpomalí mně to metabolismus, to už doufám všichni víme. Když snídám, tak v mém low carb jídelníčku k snídani nejčastěji najdete:

  • míchaná vejce s čedarem na domácím sádle, zeleninový salát zalitý olivovým olejem, ořechy
  • volská oka na ghí, kvalitní slanina, okurka, rajče, mrkev, avokádo
  • vaječné muffiny se škvarky a špenátem, avokádo, okurka
  • tuňáková pomazánka, paprika, ořechy, avokádo
  • dlouho tažený hovězí vývar, vejce, hodně zeleniny, avokádo
  • játrová paštika, zelenina, ořechy

OBĚD

K obědu nejčastěji zařazuji různé druhy mas, doplňuji zeleninou a opět kvalitním tukem.

  • hovězí steak a fazolky na ghí, domácí majonéza
  • pečený bůček, nakládané okurky, rajčata
  • hovězí karbanátky se sýrem, orestovaná zelenina na másle
  • losos, zeleninový salát s olivovým olejem, dýňová semínka
  • zelnofleky, libovolná zelenina
  • pečené kuřecí stehno, kysané zelí, ořechy

VEČEŘE

K večeři často dojídám zbytky od oběda. 😀

  • domácí tlačenka, zelenina, avokádo
  • domácí klobása, hořčice bez cukru, okurka, paprika, rajče, olivy
  • vaječná fritáta se zeleninou a sýrem
  • zeleninový salát s balkánským sýrem a olivovým olejem
  • hovězí vývar
  • vajíčková pomazánka namazaná na zelenině, avokádo, ořechy

Jak můžete vidět, příprava jídla mně netrvá déle než 10 minut. Pozornější z vás si možná všimli, že mně v mém low carb jídelníčku chybí věci jako low carb pečivo, low carb dezerty, kokosová a mandlová kaše atd. Tato jídla prakticky nezařazuji, protože low carb stravování není o nahrazování lívanců za low carb lívance a chleba za low carb chleba.

ON-LINE LOW CARB PROGRAM

Přidej se k nám a získej přístup k 31 dnům plných informací, videím, jídelníčkům, nákupním seznamům a dalším PDF materiálům. Navíc se nás můžeš na cokoliv zeptat a získáš naši online podporu!

Komentáře
  1. mar.frydlova@seznam.cz napsal:

    Ahoj, ráda bych zkusila toto stravování, ale mám problém… nemůžu jíst zeleninu v syrovém ani ve vařeném stavu, prostě jí nepozdřu,hned zvracím,čím jí nahradit, případně jak upravit jídelníček 😔
    Předem moc děkuji za jakoukoliv radu,s pozdravem Martina.

    • Michal Král napsal:

      Ahoj, pravděpodobně budeš mít nějaký problém ve střevě, proto bych ti nejdříve doporučil GAPS dietu, která ti pomůže střevo uzdravit, a následně můžeš přejít na low carb. Zelenina by ti neměla dělat problém, tepelně upravená určitě ne 🙂

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Ochrana soukromí