fbpx

ON-LINE PROGRAMY: Personalizované jídelníčky, nákupní seznam, recepty, informace a komunita. Přidejte se!

VÁŠ DÁREK JE PŘIPRAVEN


ODPOVĚZTE NA NÁSLEDUJÍCÍ OTÁZKY ANO ČI NE:

Vždy nejprve odpovězte a až poté rozklikněte můj komentář kliknutím na ikonku +.

1. Toužíte často po sladkých potravinách jako jsou dorty, koláče, buchty, brownies nebo sladkosti?

Pokud ano, znamená to, že ve vašem těle nepanuje hormonální rovnováha. Cukr je droga. Ano, opravdu. Stimuluje stejné části mozku jako některé drogy. Jednoduše si na něm vytvoříte závislost. Závislý člověk chce víc a víc. To vám nemusím vysvětlovat. Co s tím? Přestaňte jíst cukr a začněte jíst čisté potraviny, které mají pozitivní vliv na hormonální rovnováhu včetně inzulínu a hormonu hladu ghrelinu.

2. Máte problém se zbavit tuku v určitých partiích vašeho těla?

Pokud ano a vyloučili jste všechny ostatní možnosti jako nadbytečný příjem, tak za tímto nepříjemným problémem stojí nejčastěji estrogenová dominance, která vede k odolnosti organismu na spalování tuků. Vaše tělo potřebuje restartovat estrogenní metabolismus a vyhýbat se veškerým toxinům, které estrogenní metabolismus přetěžují (např. také konvenční kosmetika).

3. Míváte během dne výkyvy energie?

Pokud ano, tak hledejme opět příčinu u inzulínu. Inzulín je hormon, který se vyplavuje vždy při a po příjmu potravin, jelikož má za úkol transport přijaté energie do buněk. Pokud jíme mockrát za den nebo jíme vysoce sacharidová jídla, tak je hladina inzulínu velice nestálá, což způsobuje výkyvy energie. Řešením je lepší a vhodnější skladba jídelníčku a volba vhodných potravin.

4. Trpíte na kožní problémy jako je akné, ekzémy či lupénka?

Pokud ano, je třeba co nejvíce podpořit střevní mikrobiom, vyřadit ze stravy všechny potenciálně problematické skupiny potravin jako je lepek či mléčné výrobky, začít používat netoxickou kosmetiku i drogerii, podpořit detoxikaci organismu například glutathionem a začít užívat omega-3 olej, který snižuje zánětlivé prostředí v těle.

5. Počítáte si svůj denní příjem?

Pokud ano, je to cesta do pekel. Počítání je velice nepřesné, a pokud za den sníte například 25 různých potravin a u každé je odchylka 10 - 20 kcal, tak to za den může udělat chybu až 500 kcal! Schválně jděte a zkuste si zjistiit hodnotu kcal u okurky, kuřecího masa, avokáda a kuřecí šunky u více zdrojů. Všude budou jiné hodnoty. Jsem zastáncem intuitivního stravování s pár základními pravidly. Navíc u potravin, které neovlivňují negativě hormonální systém a tím i chutě, není třeba počítat denní příjem. Tělo si samo řekne, tělo vyšle jasné signály, když bude mít dost. Zdá se vám to nyní nereálné? Ano, je to nereálné, pokud jíte ultra zpracované průmyslové potraviny jako jsou sladkosti, pečivo, těstoviny, polotovary, rostlinné pomazánky, ochucené jogurty, light výrobky či pijete slazené nápoje (i ty bez cukru).

6. Míváte největší hlad a chutě večer?

Pokud ano, váš jídelníček je špatně sestavený. Během dne musíte jíst nutričně bohatá jídla, abyste předešli obsesivním chutím či hladu ve večerních hodinách.

7. Máte pocit, že máte slabou vůli, na které to vždy ztroskotá?

Pokud ano, mám pro vás dobrou zprávu. Není to o vůli! Můžete mít sebelepší a silnější vůli, ale stejně jednou skončíte a vrátíte se ke starým stravovacím návykům, pokud je váš jídelníček špatně sestavený. Každé jídlo, které jíte, musí pozitivně působit na trávení, hormony, střevní mikrobiom i psychiku. Pokud tomu tak není, je to jen další nesmyslná dieta, která jednoho "krásného" dne skončí. Bez ohledu na vaši vůli. Hormony jsou vždy silnější než vůle!

8. Máte po jídle často chuť na sladkou tečku?

Pokud ano, vždy zhruba 15 - 20 minut po dojedení jídla vyčkejte a až následně vyhodnoťte, zdali se jedná o chuť, hlad nebo jste sytí. Hormonu hladu chvíli trvá, než zpracuje přijaté informace. V případě hladu či chutě si přidejte nutričně vývážené jídlo, které jste před malou chvíli dojedli. Tělo vám dalo jasně najevo, že vaše porce nebyla dostatečná. Příště ji zvětšete. Nedoporučuji chuť po jídle zajídat sladkými potravinami (brzy se z toho stane vzorec, který se hůře odbourává).

9. Myslíte si, že klasické těstoviny či light jogurty jsou zdravé?

Pokud ano, musím vás vyvést z omylu. Opravdu nejsou. Obojí je vysoce průmyslově zpracováno, ve složení jsou suroviny, které narušují nejen hormonální rovnováhu, ale také jsou nezdravé a v dlouhodobém měřítku tělu neprospívají. Co si místo light jogurtu koupit poctivý řecký jogurt a místo těstovin zkusit zeleninový salát?

10. Myslíte během dne často na jídlo?

Obsesivní myšlenky na jídlo nejsou normální! Dle všeho vaše tělo dostatečně nevyživujete a omezujete ho na příjmu kvalitních živin. Častá konzumace sladkého taktéž způsobuje obsesivní myšlenky a chutě na jidlo.

11. Míváte potřebu stres zajídat sladkými potravinami?

Pokud ano, jste dalšími, kteří mají zakódovaný program STRES - SLADKÉ. Postupnou změnou jídelníčku a prací na vaší mysli se tohoto programu zbavíte a naučíte se, že stres se dá krásně eliminovat meditačními procházkami, groundingem, otužováním, dýchací metodou, vhodnými doplňky stravy....

12. Míváte po jídle za 2 - 3 hodiny hlad?

Pokud ano, je to špatně. Pryč jsou doby, kdy se tvrdilo, že musíme jíst 5 až 7krát denně. Tři plnohodnotná jídla jsou akorát. Pokud byste měli problém mezi jídly vydržet, je třeba optimalizovat jídelníček a především zvětšit porce.

13. Po jídle se často cítíte nafouklí, bolí vás břicho, máte průjem, zácpu či trpíte nadměrnou plynatostí?

Pokud ano, jídla v rámci vašeho jídelníčku porušují jeden ze standardů zdravého jídla, a to podporu zdravého zažívání. Váš jídelníček potřebuje kompletní změnu, je třeba vyřadit všechny skupiny problematických potravin, stravovat se několik týdnů jen v rámci "whole food" a následně zkusit určité skupiny potravin zařazovat zpět. Ze zkušeností vím, že spousta lidí si uvědomí, že různé nešvary jim vlastně vůbec nechybí. A po několika týdnech je trávicím a zažívacím potížím konec. Není normální se po jídle cítit těžče a jakkoliv špatně!

14. Musíte ráno ihned snídat, jinak je vám nevolno?

Pokud ano, není to nutně špatně, ale opět bych upozornil na nestabilitu inzulínu, kdy se dostává do nízkých hladin po delší době bez jídla. Častá stimulace inzulínu nevhodnými potravinami navíc způsobuje inzulínovou rezistenci, která vede k cukrovce. Vašim cílem by měla být optimalizace hladiny inzulínu vhodně zvoleným jídelníčkem s omezeným množstvím sacharidů včetně cukru.

15. Stresuje vás jídlo?

Jídlo nemá být stres. Jídlo má být energie, kterou potřebujeme k životu a každodennímu fungování. Najít balanc v jídle a pochopit, jak tělo funguje, je jednoduché, pokud máme ty správné informace. Možná jste už zoufalí ze všech diet a různých výživových doporučení, a já se vám upřímně nedivím. Dovolte mi vám v rámci klubu ukázat, že jídlo je radost, že vhodně zvolené jídlo je náš kámoš a že zdravý životní styl není věda. Nenechám vás ve štychu!

CELKOVÉ ZHODNOCENÍ

Pokud jste neodpověděli ani jednou ANO, gratuluji, váš vztah k jídlu je velice pozitivní a v rámci klubu se můžete zaměřit na další aspekty zdravého životního stylu, které s vámi budu také sdílet.

Pokud jste odpověděli jednou či vícekrát ANO, je třeba začít hledat příčiny a řešení. Určitě cítíte, že dotazník je úzce provázaný a že i jedna odpověď ANO poukazuje na problém. Ale žádný stres! Důležité je, že jste začali. Nyní jste udělali první krok. Tím krokem bylo vstoupení do klubu a přečtení si dost možná nepříjemné pravdy na této stránce. Mám pro vás ale dobrou zprávu. Teď už vás čekají jen pozitivní e-maily, které povedou k pozitivní a dlouhodobě udržitelné změně. Jsem s vámi, nenechám vás v tom ❤️

Pokud byste přece jen nechtěli čekat a cítíte obrovský chtíč nastartovat změnu hned teď, tak vás rád uvidím v jednom z mých s láskou a maximální péčí tvořených komplexních programů, kam se můžete přidat už za 400 Kč měsíčně.

Ať už vaše cesta bude pokračovat kamkoliv, brzy se potkáme u dalšího nadupaného e-mailu! 🥑