⚡️ PRÁVĚ JSME VYPSALI TERMÍNY LEDNOVÝCH KURZŮ! ⚡NOVÉ FORMÁTY A JEŠTĚ VÍCE INFORMACÍ - více o kurzech

Keto experiment u bývalého kulturisty a měření z inBody

Dnes je to přesně 7 měsíců od doby, kdy jsem Aleše poprvé potkal. Byla to taková jedna velká náhoda. V té době jsem hledal trenéra u nás ve městě, ale nikdo mě neoslovil a ani se mně nelíbila filozofie tamních trenérů. Z toho důvodu jsem se porozhlédl po okolních městech a přesně 1 sekundu před tím, než jsem se rozhodl svoje pátrání vzdát, jsem narazil právě na Aleše. Od začátku se mně líbila jeho filozofie a přístup k pohybu a tréninku celkově. O tom ale jindy.

Low carb na scénu

Když jsem poprvé otevřel dveře jihlavské funkční zóny Move For Fit, dostali jsme se samozřejmě i ke stravě. Jak týdny plynuly, postupně jsem Alešovi předával informace o low carb a on ho začal zkoušet. Nejdřív zařazoval low carb jídla příležitostně. Následně dvě z jeho třech jídel za den byla low carb. Kazila nám to snídaně. Odmítal se vzdát svých sladkých snídaní v podobě mléka a Cini Minis, a taky maltodextrinu před tréninkem. Proč? V jednom slově přežitky z minulých let. Naše tělo přece cukr potřebuje. A bývalý kulturista a trenér dvojnásob. Dnes už Aleš ví, že tomu opravdu tak není.

Low carb, nebo steroidy?

Ano, Aleš je bývalý kulturista. Kulturisti jsou obecně do sebe hodně zahledění a nenechají si jen tak do něčeho kecat. Proto tohle beru jako svůj životní úspěch a zároveň musím smeknout klobouk za to, že se nebál a vystoupil ze své komfortní zóny. Dokonce si teď zpětně uvědomuje, že low carb na něj má stejný efekt jako užívání nelegálních steroidů v době přípravy na kulturistické soutěže!

Po měsíci je kompletně low carb. Hurá! Vzdal se svých sladkých neřestí a je přesvědčený, že lidské tělo cukr nepotřebuje. Ať už se bavíme o normálním člověku, kulturistovi nebo trenérovi. A to s sebou nese kýžené ovoce. Šest měsíců na low carb se na Alešovi krásně podepsalo. Samozřejmě pokračuje dál.

Keto experiment

Pro účely toho článku se na sobě rozhodl udělat menší experiment. Z low carb přešel na striktní keto, kdy držel sacharidy na naprostém minimu. Tento experiment trval 18 dní. Výsledky jsme monitorovali na inBody měření a to třikrát; na začátku, po 9 dnech a na konci.

Nejlepší výsledky přineslo měření na inBody po 9 dnech, ale to tady záměrně neuvedu, protože během následujících týdnů uděláme na Instagramu live stream, kde probereme všechny okolnosti, jak k tomu přistupovat, jak dlouho je efektivní keto držet atd. Pokud byste se chtěli na živé vysílání podívat, sledujte mě na Instagramu @jsemlowcarb.cz, kde dám o vysílání zavčas vědět.

Podotýkám, že se jedná o experiment, nejedná se o žádnou dietu. Aleš je dlouhodobě low carb.

Co Aleš jedl?

Jídelníček byl poměrně jednotvárný. Jak jsem zmínil, jednalo se pouze o experiment za účelem dosažení co nejlepších výsledků na inBody. V neposlední řadě také o pocit a výkon při silovém tréninku, který šel nahoru.

Každý den jídelníček vypadal následovně:

  • 100g para ořechů
  • plechovka tuňáka v olivovém oleji
  • 2 šťastná vajíčka na sádle
  • 250g vepřového nebo hovězího masa na sádle
  • 1 ks avokáda
  • 250g vepřového nebo hovězího na sádle, půl okurky
  • 3 proteinové nápoje s vhodným složením (v jedné 30g dávce bylo 22g bílkovin)

Ve finále to dělá cca 240g bílkovin, 150g tuků a naprosté minimum sacharidů (kolem 5g) za den.
Jídelníček byl kompletně bez dalších suplementů, éček, nízkotučných nebo zero produktů. Aleš zvolil naprosto striktní přístup.

Jak Aleš cvičil?

Silový trénink proběhl 6krát v týdnu. K tomu zařadil 3 až 4krát týdně kardio. Velký důraz byl kladen na chůzi, ať už se jednalo o procházky nebo chůzi do schodů.

Výsledky z měření inBody na začátku experimentu – 16. září 2019

Zde si všimněte váhy, která byla 89,4 kg, množství kosterního svalstva bylo 42,4 kg a množství tuku v těle bylo 15,5 kg.

Zde můžete vidět množství nebezpečného viscerálního tuku, které bylo 76,7 cm čtverečních.

Výsledky z měření inBody na konci experimentu – 4. října 2019

Zde si všimněte váhy, která se snížila o 3,4 kg na 86 kg a zejména úbytku tuku v těle o 1,7 kg na 13,8 kg.

Množství nebezpečného viscerálního tuku, který byl 76,7 cm čtverečních, je nyní 69,6 cm čtverečních. Hodnota tedy klesla o 7,1 cm čtverečních, což je skvělá zpráva. Vysoká hodnota viscerálního tuku úzce souvisí s civilizačními chorobami.

Co na to zrcadlo?

Myslím si, že následující srovnání nepotřebuje komentář. Posuďte sami.

Přišel jojo efekt?

Nepřišel. Jako důkaz přikládám fotku váhy i s datumy na začátku experimentu, na samotném konci a na třetí fotce je namátkové vážení o dva týdny později. Stejnou váhu si Aleš drží i dnes, jen už není na striktním keto, ale na volném low carb.

Závěrem

Tímto článkem a experimentem v horizontu 18 dní nechci v nikom vyvolat pocit, že low carb či keto je zázračná dieta. Vůbec ne! Chci ukázat, že low carb (případně keto) je i pro lidi, kteří aktivně cvičí. Na přání Aleše jsme se domluvili namátkově zařadit keto s minimem sacharidů a sledovat, co to s jeho tělem udělá. Číselné výsledky jsem uvedl výše. Jeho pocity při tréninku i při běžném každodenním fungování byly skvělé a v keto „dietě“ se Aleš našel. Zároveň výsledky z inBody krásně demonstrují, že ne nadarmo se keto používá jako terapeutická dieta, a to dokonce i u dětí s epileptickými záchvaty.

Aleš také v neposlední řadě začal zařazovat ledové sprchy a aktivně se podchlazuje, což samozřejmě výsledkům napomohlo. Dalším plusem je správně nastavený cirkadiální rytmus a funkční silový trénink. Jak všude říkám, není to jen o jídle. Jídlo je jedním dílkem z celé skládačky. A je jen a jen na vás, jaké dílky složí tu vaši!

ON-LINE LOW CARB PROGRAM

Přidej se k nám a získej přístup k 31 dnům plných informací, videím, jídelníčkům, nákupním seznamům a dalším PDF materiálům. Navíc se nás můžeš na cokoliv zeptat a získáš naši online podporu!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Ochrana soukromí